-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:22 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

آزادي جنسي در منظر دين چقدر توسعه دارد؟
آزادي در هر موضوعي فضاي خود را داراست و اين امر آنقدر حائز اهميّت است كه در آزادترين كشورها تحت عنوان ليبرال دمكراسي مسائلي را تحت قانون و حدود قرار داده اند. از جمله گفتار يا رفتاري كه به امنيّت ملّي ضرر بزند.
امّا غريزه جنسي كه از حساسيّت زيادي برخوردار است به هيچوجه در دين مبين ما، تعطيل نمي شود بلكه تعديل مي گردد. يعني انسان حق دارد از اين غريزه بهره مند شود ولي از راه ازدواج، حالا به نوع دائم يا موقت.
اين غريزه كور اگر رهبري نشود مي بينيد كه در غرب، استفاده حيواني از آن مي شود بلكه حيوان هم از آن شرم مي كند. چنان كه همجنس بازي ديگر قبحي ندارد و تجاوز والدين به فرزندان يكي از علل فرار و شكايت فرزندان شده است، اينكه كسي بگويد آنها مساله را حل كرده اند مثل اين مي ماند كه آب خروشاني را در بيابان رها كنند. اين راه حل نيست. حل قضيه اين است كه آب كنترل شود و در توربين ها بيفتد و نور بيافريند. چنان كه دين اين غريزه را هدف قرار نداده و اين كشش فطري را ستبري براي ايجاد و استمرار نسل انساني قرار داده است. امّا در هر صورت دين در باب توصيه هاي زناشويي آنقدر دستورات زيبا و دلنشين دارد كه بهره مندي از حلال را شيرين تر مي كند و به هيچوجه فسادها و صدمه هاي جوامع غربي را ندارد. كتاب نقد زناشوئي و اخلاق از مرحوم مطهري بسيار مفيد است.

( بخش پاسخ به سؤالات )


ـ4ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.